fredag 8 januari 2021

som en magisk mantel

Det finns en sak som jag inte riktigt förstår med folk just nu och det är hur de ser på personer med antikroppar. Då tänker folk att åhhh grattis nu kan du göra typ allt. Jag var ett hett villebråd för nyårsfirande, fick flera inbjudningar pga innehar antikroppar. Dock sa jag nej till alla förutom pandemikompisarna som också innehar antikroppar, vi är exklusiva klubben nu. Det är som att man skulle ha en magisk mantel på sig. Jag gillar tanken men den känns ju lite som en fantasi. Sedan att jag skulle bli sjuk igen just nu är kanske inte så troligt men jag har inte varit så orolig för att bli sjuk i över huvud taget utan mer för att smitta någon annan. 

Dock är det skönt med antikroppar för det känns som att det blir färre Corona-poliser i min krets men att det skulle slå över till att ha något sorts frikort trodde jag inte. 

Om jag fick ett frikort så skulle det vara att åka till Östermalm och ligga med Advokaten NU eller kanske inte så här tidigt men ikväll. Verkligheten är mer: jag är den som är ung och innehar antikroppar på min avdelningen så jag får åka tunnelbana till jobbet och kolla posten men det är inte fy skam det heller. Ett riktigt äventyr i dessa tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...