torsdag 12 november 2020

Var beredda på galenskaper

Alltså det känns som att ni ska vara beredda på insnöade tankar och att jag kommer bli galen till slut av att hänga hemma för mig själv. Hejochvälkommentillcoronadagboken! Igår fixade jag inte att stirra in i väggarna här en kväll till så jag cyklade in till sjöstan för att knata upp och ner för Hammarbybacken några gånger med några andra dårar (med avstånd så klart om någon blev orolig) samt lyssna på lite snack om bergsbestigning. Jag hade alldeles för lite kläder på mig så jag frös som en liten lort och var tvungen att gå/springa före de andra för att hålla värmen så det var väl extra bra i distanseringssynpunkt alla gånger. 

Träningen känns så tråkig nu. Jag har sagt upp mitt gymkort för man får inte gå dit och det känns som att jag inte kommer orka/kunna ta mig in till stan för att träna med träningsgänget heller när man inte får åka kollektivt. Och där kan till och med jag fundera på om det är bra eller inte, även om jag tror att utomhusträning är bra i överlag och kanske inte det dummaste man kan hålla på med just nu. 

Hepp! Det är nu pannbenet måste fram. 

Äsch det jag ville säga var att ha i åtanke att jag ibland kanske inte alltid har förmågan till att ha två tankar i huvudet för man blir lite insnöad när man sitter själv. Vilket i och för sig många verkar ha svårt för just nu. Hålla två tankar i huvudet alltså. 

1 kommentar:

  1. Klart man blir insnöad! Träningsformer har varierat för mig under åren: promenader, simning, dans, promenader, cykla till jobbet. Sedan kanske inget av det där kan kallas träning men jag blev i alla fall svettig när jag dansade. I simbassängen rinner svetten av en innan man känner det... Springa upp och ner för en backe låter som träning för mig. Kanske något jag borde testa?

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...