tisdag 10 november 2020

kroppen

Kroppen är inte tillbaka till det den var innan missfallet. Mensen som alltid varit on time fungerar inte nu som den gjorde innan. Jag har en huggande smärta i höger sida vid äggstocken. Kan på riktigt hata hur lätt män kommer undan med saker. In, ut och sprut. Sedan behöver de inte ta några som helst konsekvenser kroppsligt. 

Om vi pratar om kroppen så har mitt bakhuvud domnat på höger sidan. Det har varit så i över två veckor. Ganska obehagligt att inte ha någon känsel i huvudet. Höger armen kan jag inte lyfta heller utan att det gör ont. Problemet med mitt vänstra ben är tillbaka. 

Jag har lovat att jag ska gå till läkare om domningarna i huvudet går ner i ansiktet. Innan dess är det väl bäst att hålla sig hemma. Kan ju springa i alla fall. Någon kompis sa att det kanske var en hjärnblödning. 

Jag tror att det är för att jag egentligen inte mår något bra och det blir inte bättre av att sitta för sig själv och att det inte finns någon som helst närhet alls i mitt liv just nu. 

1 kommentar:

  1. Kanske borde du ringa till vårdcentralen i alla fall? Det är inte förbjudet att söka vård, trots corona.

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...