måndag 2 november 2020

en helg

Fixat i lägenheten. Plockat och rensat. Ibland känns det som att jag håller på att rensa bort mig själv eller det som har varit. Sparar allt på den interna hårddisken i huvudet, resten åker till grovsoprummet eller i soppåsen. 

Under lördagen tar jag en promenad till andra sidan centrum där jag bor. För A som besteg Sveriges alla högsta toppar i sommar, bor där på andra sidan och han hörde av sig och frågade om jag ville kika på hans skåpbil som han gör om till ett portabelt hem. Så klart jag ville det för att lämna lägenheten ett tag. Vi hänger en timme på en parkering och kikar på diverse lösningar för att få upp ett bord av en skiva som också utgör en del av plattan till sängen. Det var kul men jag blev helt genomfrusen efter den där timmen så jag vandrar tillbaka hem. Tittar på en serie hela kvällen och tänker att nu är livet så här. Varken fel eller rätt men fan världen det är inte kul. Jag brukar vandra på skogskyrkogården med sällskap och kolla på alla tända ljus den här tiden. 

Hela söndagen går åt till att fortsätta rensa saker, bära ner två kartonger till källaren, en liten soffa och allmänt fix och städ. När det blir kväll så ser mitt hem ut som en lägenhetsannons på hemnet minus att allt är i svartvittgråskala med mässinginslag. 

Jag är nöjd. På torsdag kommer en fotograf. Sedan är min lägenhet en annons så fort jag säger till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...