onsdag 3 mars 2021

helgen: månadens bad och drömmar

Jag har ju bestämt mig för att bada en gång i månaden hela 2021. Unikt. Inte alls. Dock stör det alltid någon att man hoppar i vattnet när det bara är några grader utan ha en bastu tillgänglig efteråt. Jag gör det för att jag får en kick. Känslan efteråt är på samma nivå som riktigt bra sex eller som när du har gått 10 timmar uppför ett berg och till slut kom upp på toppen. Endorfinerna sprudlar. Så i helgen som innebar vår i Stockholm med flera grader varmt i luften så mötte jag upp en kompis på Riddarholmen och hoppade i vattnet. En kille som stod och fiskade där skrek när han såg mig plaska runt. Samma sak med en stor båt som kom och släppte av massa folk. För alla tanter och farbröder skulle gå fram lite försiktigt och fråga hur kallt det var i vattnet och säga att de var imponerade av mig. Jag som trodde att jag valde ett bra ställe för att få vara själv men icke. Dock bättre än Årstaviken som var mitt första tanke. Där är det ju motorväg på helgerna av folk som är ute och går. 

Pandemigänget hade träff efter badet, där vi satte upp hyllor och luckor till en garderob. Sedan lagade vi lasagne och drack bubbel och kollade på mello. 

Mello är inte min grej. Jag vill ut i skogen och tälta. Min högsta dröm just nu är att få ta en ryggsäck fylld med tält, stormkök, sovsäck, liggunderlag och lite mat och bara traska rakt ut i Stockholmsskogen tidigt en lördagsmorgon och sova ute en natt. En dröm som inte kan vara så svår att uppfylla ens i pandemitider. Dock vill jag ha sällskap och pandemikompisarna är mer "bubbel och sitta i soffan med filt-typer" när det inte är varmt och strålande väder. Typiskt dåliga pandemikompisar. Jag ska försöka ragga upp någon med tält eller någon som vill sova i mitt tält med mig utan att få panik över det. Eller åtminstone någon som vill gå på lång dagstur med matsäck och stormkök. Tror mer på dagstur om jag ska få med mig någon, alla är så bekväma nuförtiden. Kan en kvinna få sig en skogstur i alla fall? Jag vill det rakt in i själen. Annars får jag göra det själv, dagstur. Sova ute själv i Stockholm, när de hittade likrester för någon dag sedan i Stockholmsskogen. Tror inte det. 

Jag kanske ska fråga killen jag var på en dejt med. Han gillar i alla fall att springa flera mil i skogen så då kanske det duger med att gå i den. Så nu var det sagt också. 

2 kommentarer:

  1. Ja men ut i skogen med dig! Det lär du inte ångra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...