tisdag 23 februari 2021

Hon skriker och jag hör hennes stampande fotsteg genom telefonen

 Ytterligare en dag där de går ut med fler restriktioner för Stockholm. Munskydd oavsett vad du ska göra. Samtidigt som det pågår någon sorts vilda västern på sociala medier gällande sportlovet. För det verkar vara vi Stockholmare som är problem i skidbackarna. Jag vet inte vilken fot jag ska stå på för om folk inte åker skidor så gör de väl något annat de inte borde göra här hemma. Kanske bättre med skit hemma så får vi hantera vår skit eller något. Helt ärligt så går luften lite ur mig av de nya restriktionerna och bråk om sportlov. Min ena pandemikompis skriver på Skype att nu går det inte längre och att det blir ännu mera mentalt tufft nu. Jag försöker skoja lite men det landar inte riktigt. Jobbdagen fortsätter och när jag ska stänga ner datorn är kompisen redan offline sedan en bra tid tillbaka.

Jag ringer upp för någonstans blir jag orolig för ett år av att vara själv så mycket är inte kul. Ett år av att inte få vara social för en person som får energi av att träffa folk och göra saker nästan alla dagar i veckan. Hon svarar på en gång. Hon är så arg så jag hör hennes fötter stampa i asfalten genom telefonen. Hon skriker att nu får det fan vara nog. Kan alla jävla barnfamiljer hålla sig hemma. Skita i att åka till fjällen eller att umgås även om man stannar hemma så hon kan få gå handla en gång varannan vecka utan munskydd. Hon säger den unika tanken som också slagit mig: kan vi inte ställa in alla lov nu? Visst barnen blir säkert ledsna och lärarna arga men om nu inte familjer inte kan hålla sig från att frodas med varandra oavsett var så är det väl bättre att ställa in. 


Hon vrålar och jag blir nästan full i skratt över att hon går på någon gata på andra sidan stan och skriker. Min kompis som ändå hållit sig i schack ett helt år. Hon skriker rakt ut nu. Jag frågar om jag ska vara orolig och hoppa på cykeln och cykla till henne? Hon lugnar sig, skrattar och säger nej jag behöver inte vara orolig för hon är inte självmordsbenägen men nu får det för fan vara ett slut på det här. 


Skriver under på den. Vi har alldeles för många gånger det senaste året frågat om det är Västerbron nästa och om man ska vara orolig. 

3 kommentarer:

  1. Jag håller på att bygga upp motsvarande utbrott om tonåringar. Är det några som är bovarna i dramat måste det vara tonåringar, som hänger i stora klungor i köpcentrum och klänger på varandra. Munskydd har jag använt sedan september, begriper inte att inte fler. Det borde ha varit en självklarhet för länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har vi våra hangups på folk just nu men ja tonåringar är mer på varandra än ifrån varandra.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...