måndag 22 februari 2021

hångel

Jag har skrivit fyra utkast. Inget är publicerat. För argt, för mycket och för tokigt kanske. Efter lägenhetssäljandet och köpandet så kom jag på mig själv att jag hade fått en mental paus från allt som hade med pandemihetsen att göra. Vad jag behövde det. Inte sitta hemma och läsa artiklar om covid19 på DN, se folk skrika åt varandra på internet för att någon ens tänkte högt att den ville planera för en resa någon gång i framtiden. Utan kolla hemnet, booli och läsa på om räntor, titta på kartor och drömma mig bort. Sedan kom sportlovshetsen lagom till att jag hade skrivit på alla papper. Jag tycker nog mest att alla är ologiska och mår dåligt när saker runt mig är ologiskt.

Nog om det. 

Hörni, det finns ju andra saker som får hjärtat att dunka lite extra just nu. Det är barmark i Stockholm. Det knastrar under mina fötter när jag är ute och går. Cykelbanorna är helt fria. Jag vill lägga mig ner och hångla med asfalten med fågelkvitter som bakgrundsmusik. Nu får det vara pulkapaus en stund.

I helgen hade pandemigänget mello-kväll. Under kvällen bestämde vi att vi ska fortsätta glo på det där fast ingen av oss har något som helst intresse egentligen men kul grej i tråkiga tider. Så nu har vi planer för några helger framåt. Om det blir en eurovisionfinal så ska vi ha den hemma hos mig på min nya adress för då har jag redan flyttat. Kul grej, jag är taggad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...