måndag 22 februari 2021

kom och rädda mig

För att inte huvudet skulle trilla av kroppen så bestämde jag mig för att jag skulle lära mig något istället. Då hamnade jag på Äventyr i tunnelbanan på youtube. En snubbe som berättar om olika tunnelbanestationer och linjer historiskt, nutid och framtid och i ett avsnitt har han och två kompisar race om vem som hinner åka alla 100 tunnelbanestationer snabbast. Jag har även kollat på de filmer om alla pendeltågslinjer och alla andra banor så som Roslagsbanan, Nockebybanan, Lidingöbanan, Saltsjöbanan, tvärbanan osv.

Min pappa skulle bli stolt om han visste att jag satt och allmänbildade mig på kvällskvisten. Nästan så jag måste ringa honom och fråga om han tittat på det här. Typiskt pappagrej att göra. 

Eller kom och rädda mig kanske. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...