tisdag 16 februari 2021

Jag ska flytta

Jag kan ju skratta åt mig själv. 
Det är som att jag måste marinera saker ett tag och sedan bara smäller det.

Jag sålde min lägenhet i torsdags efter en hel del vånda. För det är ju min trygga punkt just nu. Det enda som är bara är. Dock efter väldigt många promenader så skrev jag på papper för försäljning. Vad kan gå fel? Jag sa rakt ut in i datorn att jag kommer bli besviken om jag inte flyttar och jag kommer eventuellt bli besviken för att jag inte hittar något jag gillar till min kollega. MEN chansen att jag blir glad finns ju så då är det bara att chansa. 

Känslan att inte veta vad som händer framåt var inte så farlig när jag väl hade skrivit på men bostadsmarknaden här är ju som en karusell på speed. Sedan är jag ju härifrån, har alla föräldrar, vänner och bekanta som det finns rum och soffor hos så det hade ju inte blivit så att jag hade stått på gatan. Dock är det en karusell. Det är freaking tokigt i den här stan. Kanske det som är det negativa med huvudstaden. 

De lägenheter jag skulle titta på i helgen blev sålda innan visning. En aningens panik över att det känns hopplöst drog över mig. Jag gick på några andra visningar men inget kändes rätt. Sedan lades det ut en lägenhet som på pappret hade allt jag ville ha. Jag mailade och sa att jag ville komma och kolla innan visning. Det fick jag. 

En solig måndagseftermiddag gick jag in i den lägenhet som nu blir min. Det var hemma redan när jag klev in i hallen. Den hade allt som jag vill ha. Alla grejer som i mitt huvud var viktigt. Bra planlösning, bra förvaring, genomgående med fönster åt två väderstreck, diskmaskin, ett kök man kan ha matbord i (jag har drömt om kök där man får plats med ett matbord som man kan sitta vid och inte som det gigantiska arbetsköket jag har idag), mycket bra förening som kanske låg på topp tre av mina kriterier och inte minst ett stenkast från söder. Jag kan bokstavligen gå till söder på en kvart. Jag kommer bo så mycket närmare nästan alla jag känner. 
Lägenheten är mindre men planlösningen gör att det inte gör något att jag går ner 15 kvm för idag har jag en hall på kanske 9 kvm. Det är ett sovrum där dubbelsäng får plats utan problem och jag kan smacka upp fler garderober om jag vill. En vuxen lägenhet fast den är mindre. En lägenhet jag kan bo kvar i resten av mitt liv om jag aldrig träffar någon att flytta ihop med utan att känna att jag bor i en tillknölad lägenhet som många andra i samma område är. Å de få saker som känns nja är världsliga saker som går att göra något åt, typ kaklet i köket. 

Mitt nya liv. I nya kvarter. 

Vi skrev papper idag och jag flyttar i maj. Så jag har tid att packa och ordna med grejer. 

Vilken grej. Jag ska flytta. 

9 kommentarer:

  1. så kul! Grattis! älskar att planera för flytt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Det är så roligt men jag fattar det knappt! När jag har landat ska det bli så skönt att börja strukturera upp det hela och planera lite hur jag ska ha det på nya stället :)

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Men åh vad du är bra! Jag är liknande - i det tysta funderar jag och sedan PANG så kör jag. Typ från ingenstans köper jag hund (trodde många) men det var ju ett års inte debatterande... Eller bil. Eller skaffa barn själv.

    Så bra energi. Bra beslut. Nystart! Jag älskar ditt GO!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det ska bli sjukt kul med en nystart och nya kvarter!

      Radera
  3. Hurra, så kul! Spännande med nytt!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vad skönt att du hittade en ny lägenhet som känns hemma och som ligger där du vill bo. Härligt! :)

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...