tisdag 8 december 2020

vanliga kläder, konstiga hus och en helg

Helgerna går så fort när man inte gör något. Alla dagar glider in i varandra. För enda skillnaden den senaste tiden har varit att på helgen ringer min klocka en och en halv timme senare än vad den gör på vardagen. Dock ingen skillnad för jag kan inte sova oavsett helg eller vardag, förresten en skillnad är det: jag behöver inte gå upp om det är helg. 

Fredagen försvann i soffan med Chicago fire, glögg och en stickning. Lördagen startade exakt likadant: soffan, Chicago fire, stickning men denna gång kaffe. Sedan tog jag mig i kragen och gick ut och gick en mil i topparna som finns där jag bor. Lyssnade på poddar under tiden. Handlade mat, svor över folk i centrum som inte kan hålla avstånd och skrattade lite i hemlighet över att nya smittstället är nog i kön till att hämta ut paket. Helt sjukt vad mycket folk som köade. Kan inte alla skippa och konsumera denna jul? Måste folk ha julklappar om man inte ens får träffas? Behöver folk grejer? Jaja inte min huvudvärk. Vi ska inte ha några julklappar. Det var den bäst julklappen jag kunde få. För jul blir det på något sätt. Jag kommer fira med mamma och styvpappan. Brorsan och hans tjej sitter i karantän för de ska ju ha barn, så de får inte träffa någon. Mamma vägrade att jag skulle sitta själv under julen så det blir vi tre hemma hos dem. Om inte något konstigt händer. Jag försökte få det till att vi inte ens skulle ha julmat för jag ogillar julmat (äter inte kött eller så mycket mejeriprodukter) men där återstår det att se om mamma kan vara så pass wild n' crazy. Sedan blev det natt, a.k.a eftermiddag i december och kolsvart fast klockan bara var halv fyra. 

Avslutade lördagen på samma sätt som jag började den, minus kaffe. Och jag chattade med en kille på en dejtingapp som är en kompis kompis. Vi har garanterat setts på en blöt nyårsafton för sju eller åtta år sedan och troligtvis åkt på samma efterfest efter det. Sedan gick jag hem med en av hans kompisar och hade sex. Tider var det när man fick gå på fest, efterfest och ligga runt. 

Sedan blev det söndag och det var den bästa dagen på väldigt länge. Jag gick upp, åt frukost, stickade lite och kollade på ett avsnitt CF för att sedan göra mig i ordning!! Ordning som i att klä på mig vanliga uppstyrda kläder, sminka mig och bara vara som folk! Sedan kom min kompis som också fick C19 samtidigt som mig och hämtade mig i sin bil. Jag var lika taggad som om vi skulle varit på väg på en fyra månaders långresa men nu åkte vi till Gärdet och parkerade bilen. Mötte upp vår coronakompis som inte fick C19 konstaterad men borde definitivt ha haft/fått det med tanke på omständigheterna för en promenad i Norra Djurgårdstan. Vi promenerade runt och tittade på alla konstiga hus och innergårdar som finns där, vidare till Hjorthagen och de gamla kvarteren sedan ner till Gärdet och tillbaka där vi startade. Orimligt taggade var vi alla tre. Mycket bra söndag. Jag kände mig som en människa. Jag gillar att känna mig som en människa. 

Nästa helg ska jag busa lite. Min kompis kompis frågade om jag ville gå på en promenad i helgen som kommer och jag sa ja. Han är typ vuxen och jag kommer känna mig som ett förskolebarn men det blir kul. 

Hälsningar från hon som fyller 37 nästa år. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...