onsdag 14 juli 2021

loverboys och väntan på hösten

 Dagarna läggs efter varandra och vi är redan i mitten av juli. En tanke om att sommaren snart är slut far genom mitt huvud. En sommar som verkar ha börjat för länge sedan för många när man tittar i telefonen. Det verkar också som att pandemin är över om jag skulle ha mitt instagram som något sorts nyhetskanal.  Jag är den som håller ställningarna på mitt jobb, fast nu är det dags att slippa folk som ska överklaga allt som någonsin kan överklagas. Dags att gå på semester. Tre dagar kvar. På nyheterna pratar de om klimatkrisen och att folk borde börja skaffa barn när de tjugofem. Går de två ihop i överhuvudtaget undrar jag. 

Semester så det kan bli höst. Jag längtar till hösten. Jag längtar tillbaka till mitt liv som det var innan allt det här började. Få träna med träningsgänget. Ta ut mig i en backe medan spöregnet piskar mig i ansiktet. Få en highfive när allt är klart. 

Jag har sakta men säkert börjat plocka ihop mig själv. Bit för bit. Det är inte lika arga tankar i huvudet. Jag sorterar ut folk och folk. Vilka ska få vara kvar och vilka ska kastas. Jag känner att det skaver i fingrarna. Saker som vill ut . Jag måste samla mig lite mer innan jag kan kräkas ord om det där hur det kommer vara att inte tillhöra normen. Om jag hamnar där.

Jag har under våren skaffat mig en älskare. Livets bästa sex. Jag har sedan någon vecka tillbaka börjat dejta en annan kille så nu måste jag väl göra av mig med min loverboy. Det gör mig lite ledsen. Vi kan inte dejta för han vill inte dejta på samma sätt som jag vill även om han vill träffa någon att flytta ihop med och skaffa småbarn etc för han är snubbe och ska ha allt på sitt sätt. Jag är trött på andras sätt utan nu får det  vara på mitt sätt. Killen jag börjat dejta verkar vara världens snällaste men just nu är jag skeptiskt till allt som rör sig med en kuk mellan bena. Han bjöd in mig till att joina honom pch hans kompisgäng i skärgården där de är ute och seglar. Det verkar aldrig finnas någon mittemellan och jag är skeptiskt till både för av och för på. Dock älskar jag äventyr så varför inte möta upp för en helg på en segelbåt. Det är upplagt för drama för som sagt den här staden är stor som en tändsticksask och det finns gemensamma bekanta med andra killar jag träffat tidigare. 

Men först fest på fredag. Alla som jag gillar minus några få personer kommer. De som sorterats in i behåll-facket av vänner. Det kanske blir livets fest på innergården. Sedan kommer antingen Spanien, andra äventyr i skärgården, Norge, Dalarna eller ingenting alls. 


2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en härlig sommar, hörru! Själv både längtar jag och inte längtar jag till september.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello, I am Theresa Williams After being in relationship with Anderson for years, he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to my friend and she suggested that I should rather contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that never believed in spell, I had no choice than to try it, I mailed the spell caster, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him. That was how we started living together happily again. Since then, I have made a promise that anybody I know that has a relationship problem, I would be of help to such a person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem. His email: {drogunduspellcaster@gmail.com} you can email him if you need his assistance in your relationship or any other Case.
      1) Love Spells
      2) solution and cure to all sickness
      3) Herbal Cure for any disease/sickness
      4) Marriage Spells
      5) Pregnancy spell
      6) Breakup Spells
      7) Death spell
      8.) You want to be promoted in your office
      9) want to satisfy your lover
      10) Lottery
      Contact this great man if you are having any problem for a lasting solution
      through {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...