söndag 25 juli 2021

En vecka är en evighet

 Det har gått en vecka på min semester och det känns som att jag varit ledig i flera månader. Hur mycket kan rymmas på sju dagar egentligen. Det har varit fest med alla jag håller nära hjärtat. Det har varit segling med den där killen som jag börjat träffa. Han som bor i Gröndal och har snälla ögon och världens gulligaste kompisar som adopterade in mig i ett gäng på elva personer utan att tveka. Det har varit uteserveringshäng med AK och S som slutade med att jag gick hem över Skanstullsbron mitt i natten. Det har varit kompisdrama och det föll tårar på mina kinder när jag satt på kajen i Sjöstan för mig själv en tisdag. En onsdag som innehöll badutflykt först mot norrort men någonstans vid universitetet gjorde vi en u-sväng och hamnade i Saltsjöbaden på världens bästa strand och jag stod på händerna i vattnet så mina öron kluckar fortfarande. En torsdag när jag kastade ner tält, stormkök, sovsäck och liggunderlag och drog till Nåttarö och en av mina hemliga tältplatser med A och S. En fredag med häng, bad, räkmacka och en evighet på ett pendeltåg hem. En lördagmorgon där vi avbokade måndagens norgeresa för ingen orkade med alla konstiga papper och restriktioner. Lördagsutflykt som bestod av djurgården runt i sakta mak med vin-fika tills mannen kommit hem från de värmländska skogarna. På eftermiddagen ringde mamma och sa att mormor var på väg till Mora lasarett. Hon hade trillat och dragit av armen. Jag fick klump i magen över älskade mormor och älskade morfar som hade gråtit när ambulansen körde iväg. Mannen kom hem och då drog jag till Hornstull och mötte upp honom. Vin på olika ställen och vi fick gratis mat eftersom restaurangen glömde bort vår beställning. Kvällen avslutades med mer vin på bio rio för att sluta med att han skjutsade mig på hans pakethållare hem till honom. Idag har vi gått runt vinterviken, badat och legat på en filt med korsord och en hand på varandra hela tiden. Han ritade ett hjärta på min arm med N + L i. Det är inga fyrverkerier men jag säger som min syster: det kanske är ett tomtebloss och tomtebloss räcker. På eftermiddagen fick jag facetimea med mormor som hade fått komma hem och morfar hade slutat gråta. 


En vecka ett liv. 

4 kommentarer:

  1. Ja, visst hinner det hända mycket mer när man är ledig än när man jobbar? Tur, nästan, att man inte är ledig jämt!

    Min son har tagit livets första simmärke (baddaren grön) och några bekanta har avslöjat sig som främlingsfientliga (morr). Vi har hängt en hel del på stranden men även ätit kräftor med min familj och syrran och jag fick ett fint kvällsdopp. Dagen efter åkte vi båt. Härlig semester!

    Det låter mysigt med mannen som du hittat. Han som ritar hjärtan med fingret på värmländska furustammar. Det är jag säker på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello, I am Theresa Williams After being in relationship with Anderson for years, he broke up with me, I did everything possible to bring him back but all was in vain, I wanted him back so much because of the love I have for him, I begged him with everything, I made promises but he refused. I explained my problem to my friend and she suggested that I should rather contact a spell caster that could help me cast a spell to bring him back but I am the type that never believed in spell, I had no choice than to try it, I mailed the spell caster, and he told me there was no problem that everything will be okay before three days, that my ex will return to me before three days, he cast the spell and surprisingly in the second day, it was around 4pm. My ex called me, I was so surprised, I answered the call and all he said was that he was so sorry for everything that happened that he wanted me to return to him, that he loves me so much. I was so happy and went to him. That was how we started living together happily again. Since then, I have made a promise that anybody I know that has a relationship problem, I would be of help to such a person by referring him or her to the only real and powerful spell caster who helped me with my own problem. His email: {drogunduspellcaster@gmail.com} you can email him if you need his assistance in your relationship or any other Case.
      1) Love Spells
      2) solution and cure to all sickness
      3) Herbal Cure for any disease/sickness
      4) Marriage Spells
      5) Pregnancy spell
      6) Breakup Spells
      7) Death spell
      8.) You want to be promoted in your office
      9) want to satisfy your lover
      10) Lottery
      Contact this great man if you are having any problem for a lasting solution
      through {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Det låter som du har en fin semester! Tråkigt att komma på att folk är främlingsfientliga och behöva hantera det. Åh alla simmärken man tog när man var liten! Sådan kul grej!

    Det hinner verkligen hända massor när man är ledig. Vilket iofs är kul och härligt.

    Mannen är toppen. Det är lugnt och inga konstigheter så det flyter mest på vilket är härligt.

    SvaraRadera
  3. Fyrverkerier är häftigt, men de brinner ut så himla fort. Tomtebloss också, i och för sig, men kanske ett... värmeljus? :-D

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...