torsdag 17 juni 2021

alla behöver ett sammahang

Om det är något jag har lärt mig de senaste nio månaderna är att man behöver ett sammanhang som människa. Ensam är inte stark och så vidare. 
Vad gör man när man inte tillhör ett sammanhang och inte kan göra något åt det för världen är nedstängd och du är en person som ändå vill göra rätt för dig så mycket det bara går? Du går nästan under. 
Jag har också insett att man inte alltid vill att folk ska försöka lösa ens problem utan kanske mer finnas med ett öra och lyssna på vad man har på hjärtat. De flesta vill mest försöka lösa problem som de inte kan lösa för att de nog inte vågar lyssna. 

Vilka människor vill du ha i ditt sammanhang efter det här, om det kommer ett efter? Jag har insett att jag mår bäst av folk som är raka, står för saker som kanske inte alltid är helt rätt men de hymlar inte med det jämfört med folk som vill verka som att de tänker för laget men egentligen bara tänker på jaget. Kanske låter simpelt men det kan inte bara vara jag som har fått en annan uppfattning av folk man känner under den här hösten/vintern/våren. 

Jag kan fundera på framtiden och vad som ska hända. Jag löste ett sammanhang och det var flytten. Är så otroligt tacksam för att jag inte är lika isolerad längre. Här kan jag gå ut på gatan och stöta på folk jag känner. Det behövs. Jag behöver något litet sammanhang även om det bara är att kunna heja på folk när jag går till Ica. Jag behöver träffa folk mer än en gång i veckan. 

Det är sommar i Stockholm nu. Alla är glada för vaccin på den nivån att man nästan tror att alla ska ha gruppsex på sergels torg efter första sprutan. Förra veckan lät jag mig släppa på den duktiga flickan och körde mer all in än på länge. Träffade de där andra vännerna jag knappt har sett och vi hade utomhusfest på Riddarholmen. T,P och E for life. I helgen var min syster här och tittade på min lägenhet för det var det hon önskade mest av allt. Hon grät. Jag grät. Det var både av glädje och sorg över saker som hänt de senaste nio månaderna. 

Jag tror inte att vi är på andra sidan nu även om folk verkar tro det efter ett stick i armen. Kanske är det för att för mig kommer det aldrig bli sig likt efter de här nio månaderna. 

Men bara för att det inte blir sig likt tror jag ändå att det blir bra. Det är bra att bli omskakad. Att bli tvungen att ifrågasätta tillvaron och de som finns i den. 




9 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slutade han med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom men allt var förgäves, jag ville ha tillbaka honom så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningshanterare som kunde hjälpa mig att trycka en trollformel för att få honom tillbaka men jag är typen som aldrig trodde på stavning, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade ut stavningen och han berättade att det inte var några problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva lyckligt tillsammans igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med relationer, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e -postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) Love Spells
    2) lösning och botemedel mot all sjukdom
    3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom/sjukdom
    4) Äktenskapsförtrollningar
    5) Graviditet
    6) Uppbrottsspells
    7) Dödsförtrollning
    8.) Du vill bli marknadsförd på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här underbara mannen om du har problem för en varaktig lösning
    via {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
  2. behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 - 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com} whatsapp: +46769618757
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  3. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig



    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig


    SvaraRadera
  4. DU BEHÖVER LÅN
    Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2%
    EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
    Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag mary anne från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com
    Gud välsigne dig, herr REMY FINK

    SvaraRadera
  5. Hej Behöver du ett snabbt lånemeddelande till oss {remy.credit111@gmail.com} med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, privatlån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolidering Lån e.t.c. Vi har ett lån för dig Personliga lån (säkra och osäkra) företagslån (säkra och osäkra) konsolideringslån och många fler. Kontakta USA för mer information om lånerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem. kontakta oss via e -post: remy.credit111@gmail.com

    SvaraRadera
  6. vi har jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
    behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  7. vi har ett jullån för dig får alla typer av lån idag av oss vi har ett lån till dig
    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com)
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  8. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  9. Jag vill verkligen uppskatta LAPO mikrofinansiering för att ha gett mig ett lån för att reparera mitt hem. om du behöver ett brådskande lån undvik att bli bedrägeri av falska långivare och ansök via e-post till lapofunding960@gmail.com via riktiga låneföretag

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...