tisdag 5 april 2022

I ett annat land

Jag har varit iväg. Sprungit i berg, i raviner och dalar, på smågator i ett annat land. 

En resa jag bokade när allt var nattsvart i höstas och jag behövde något att haka upp tillvaron på. Det räckte med att en ytligt bekant sa till mig att det vore så himla kul om du följde med så gick jag hem och bokade. Hon tyckte att det vore kul med mitt sällskap. Livlina. Ord jag behövde höra från någon. Det var ett halvår sedan. Vi hade det fantastiskt på resan. Strax innan jag åkte konstaterade jag för mig själv att jag är en sådan där som springer nu. Flera mil varje vecka och det är mina bästa stunder. Och människorna som jag mött som får en att känna att man räknas när man inte gör det i andra sammanhang. 

Livbojarna. 

2 kommentarer:

  1. Så himla härligt det låter! Jag är själv inte en person som springer, men väl en som promenerar...

    SvaraRadera
  2. Åh så fint inlägg. Skir med stor och stark känsla- kännas som hopp ❤️

    Harju inspirerats av dig och kört en RS1 D144 och är nu på RS2 D521.


    Åh att ha nån som.vill ha en med på en resa - det är så fint!!!

    SvaraRadera

Hej, hur är läget?

  Var börjar man någonstans när det har gått nästan nio månader och man har varit med om det största i livet? Jag har blivit mamma till en u...